tirsdag 4. januar 2011

Første skoledag i 2011


I dag hadde vi første dag tilbake på skula i det nye året. Rettslære var faget. Kollosjon skjedde på stortorget, kø på 6-7 busser og trikker gjorde at ei vennine som tar samme trikk og går i klassen, kom 2 minutter for sent slik at det ble en frokost før vi hadde de siste 3 timene med den nye rettslære-læreren vår. Vikar er hun visst... Kjempedyktig som foreleser er min dom iallefall :) Syntes hun hadde skikkelig bra disposisjoner, lett å følge med, pluss at hun var smart med å teste oss i forståelsen av lovene med forskjellige oppgaver! Ikke et ondt ord om rettslæren tidligere i høst, for den læreren vi hadde da var bare herlig!!! Dog, dette med å ta en gjennomgang med hypotetiske oppgaver for å bruke loven man lærer er skikkelig kult! Et fag som har skremt vannet av meg med tanke på oppkomende eksamen (1 av 3), ble plutselig innmari engasjerende.... og er ikke det den flotteste gaven man kan få sånn rett før noen skikkelig "heavy" eksamener?

Rart å tenke på hvor jeg var for rundt 10 år siden og hvor jeg ENDELIG er på vei nå :) Skal melde meg manuelt opp til eksamen for de som ikke tok den 1 november, og de tok ikke imot søknaden min siste skoledag i fjor, så da må de jo ta den i morgen, siden det faktisk står på skjemaet at det skal leveres inn en måned før eksamensdatoen... og den er 1 februar tror jeg! Sånt stresset meg, men det er ikke min feil eller ansvar når jeg har gjort alt riktig og andre har stoppet for meg :)

Det er deilig... Noe nytt, noe fint, noe uforklarlig perfekt, fint og digg som har skjedd med meg; jeg har begynnt å innse at gamle dårlige minner ikke er noe annet enn et minne jeg akkurat nylig lagde meg (f.eks... noe som just skjedde). I forhold til min fremtid er et minne et minne og ikke noe som fysisk KAN skade meg, noe som igjen gjør det lettere å holde fokus på det som er viktig og ikke la feile og triste og unødvendige tanker få hindre meg <3

EUREKA!

Skal virkelig forklare det ordentlig, min lille spirituelle "oppvåkning" som nylig har begynnt å ta bolig i meg, men det krever en annen dag... et annet tilfelle ;)

Prøver mitt beste å pugge til psykologi-eksamen da... Det går... ;P

Ingen kommentarer: