onsdag 29. juni 2011

OPPLAGT 100 ÅRING FRA BYGDA :)

 Opplagt 100-åring


Ingrid Evelyn Løken var i storform da ordføreren besøkte henne på jublieumsdagen.

MODUM: Den friske og kvikke 100-åringen, Ingrid Evelyn Løken, tok imot hjemmetjenestens ansatte samt ordfører Terje Bråthen på kaffe og kaker. Gjestene kom gående som det reneste 17. mai toget fra hjemmetjenestens lokaler til Ingrids bolig i Furulund ved Modumheimen.

– Dette var kjempehyggelig, strålte jubilanten da toget stanset opp i hagen for å synge bursdagssang.

Følger med

Til tross for alderen har ikke Ingrid noe problem med å fløge med på det som skjer. Hukommelsen er god, hørselen og synet det samme.
– Det er beina som er mitt problem. Hadde det ikke vært for dem kunne jeg nok holdt følge med de fleste fremdeles.
Mens damene i hjemmetjenesten sørger for at både jubilanten, ordføreren og de selv får et stykke marsipankake, går praten mellom Ingrid og nettopp ordføreren.
– Jeg husker jo Terje godt fra den tida han var unggutt i Skotselva. Jeg og mannen min bodde også der den gang, sier hun.

Kunne spart seg

Som 100-åring er det normalt å få brev fra Hans Majestet Kongen. Det kunne Ingrid like gjerne vært foruten.
– Det var ikke særlig mye som sto der, og at det er et brev fra Kongen blir feil å si når det er en ferdig sak som han ikke har vært i nærheten av en gang.

Ingen kommentarer: